Nieuw bestuurslid!

Wilma Stegeman

Als bestuur zijn wij zeer ingenomen met ons nieuwe bestuurslid, Wilma Stegeman! Zij volgt Els van der Vlies op als Secretaris. Wilma is woonachtig in Zwijndrecht en al langere tijd een enthousiast bezoeker van onze concertserie! Wilma Stegeman is vele jaren werkzaam geweest als schoolbegeleider rond het leesonderwijs. Zij is co-auteur van de bekende leesmethode ‘Veilig leren lezen’. Haar hobby’s  zijn onder meer tuinieren en pianospelen. Zij heeft een brede muzieksmaak die loopt van oude muziek als Bach, Palestrina, Purcell, Monteverdi , naar moderne componisten als Rachmaninov en Shostakovitch. Wij wensen Wilma veel plezier en genoegen als Secretaris en hopen op een zeer plezierige samenwerking!

Cees Bezemer

Peter Taams

Jan Visser

Wilma Stegeman

Als bestuur zijn wij zeer ingenomen met ons nieuwe bestuurslid, Wilma Stegeman! Zij volgt Els van der Vlies op als Secretaris. Wilma is woonachtig in Zwijndrecht en al langere tijd een enthousiast bezoeker van onze concertserie! Wilma Stegeman is vele jaren werkzaam geweest als schoolbegeleider rond het leesonderwijs. Zij is co-auteur van de bekende leesmethode ‘Veilig leren lezen’. Haar hobby’s  zijn onder meer tuinieren en pianospelen. Zij heeft een brede muzieksmaak die loopt van oude muziek als Bach, Palestrina, Purcell, Monteverdi , naar moderne componisten als Rachmaninov en Shostakovitch. Wij wensen Wilma veel plezier en genoegen als Secretaris en hopen op een zeer plezierige samenwerking!

Cees Bezemer

Peter Taams

Jan Visser

Zaterdag 25 februari 2017 – Constance Sannier, fluit & Gerard Verweij, orgel

constance sannier

Constance Sannier

Constance (Frankrijk, 1995) studeerde fluit in Lyon tot 2014 en studeert nu in Rotterdam bij Juliette Hurel en Julie Moulin. Ze trad op met het orkest van Lyon, Malaga, Berlijn, speelde met musici van het Toulon Marine en de Marseille Opera, een Big Band in Berlijn en in een circus bedrijf “Penguins Productions”.

Gerard Verweij

Gerard Verweij (1992) werd geboren in Rotterdam. Aan het Rotterdams Conservatorium studeerde hij kerkmuziek en thans nog hoofdvak orgel bij Ben van Oosten en Bas de Vroome. Ook volgde hij lessen bij Aart Bergwerff en Hayo Boerema (improvisatie). In 2010 werd Gerard geselecteerd om deel te nemen aan de Young Talent Class van het Internationaal Orgelfestival Haarlem. In deze hoedanigheid ontving hij lessen van Lorenzo Ghielmi en Olivier Latry. Ook volgde hij masterclasses bij gerenommeerde musici als Martin Häselbock, Matteo Imbruno en Peter Planyavski. Op verschillende orgelconcoursen won hij prijzen. Gerard is actief als kerkmusicus en als begeleider van verschillende koren. Hij concerteerde in o.a. Argentinië, Duitsland, de Verenigde Staten en Uruguay.

constance sannier

Constance Sannier

Constance (Frankrijk, 1995) studeerde fluit in Lyon tot 2014 en studeert nu in Rotterdam bij Juliette Hurel en Julie Moulin. Ze trad op met het orkest van Lyon, Malaga, Berlijn, speelde met musici van het Toulon Marine en de Marseille Opera, een Big Band in Berlijn en in een circus bedrijf “Penguins Productions”.

Gerard Verweij

Gerard Verweij (1992) werd geboren in Rotterdam. Aan het Rotterdams Conservatorium studeerde hij kerkmuziek en thans nog hoofdvak orgel bij Ben van Oosten en Bas de Vroome. Ook volgde hij lessen bij Aart Bergwerff en Hayo Boerema (improvisatie). In 2010 werd Gerard geselecteerd om deel te nemen aan de Young Talent Class van het Internationaal Orgelfestival Haarlem. In deze hoedanigheid ontving hij lessen van Lorenzo Ghielmi en Olivier Latry. Ook volgde hij masterclasses bij gerenommeerde musici als Martin Häselbock, Matteo Imbruno en Peter Planyavski. Op verschillende orgelconcoursen won hij prijzen. Gerard is actief als kerkmusicus en als begeleider van verschillende koren. Hij concerteerde in o.a. Argentinië, Duitsland, de Verenigde Staten en Uruguay. M Lees verder…

 21 januari 2017: Gerrieke Verheij en Ilil Danin spelen Telemann en Kuhnau

Het eerste Duyschot Concert in 2017 wordt gevuld met instrumentale muziek van Georg Philipp Telemann en Johann Kuhnau. Gerrieke bespeelt de blokfluit en de cello en Ilil de klavecimbel.

Programmatoelichting
In tegenstelling tot het huidige boegbeeld van de klassieke muziek, Johann Sebastian Bach, stond tijdgenoot Georg Philipp Telemann tijdens zijn leven zeer in aanzien. Zo was zijn salaris drie maal zo hoog als dat van Bach. Van Spanje tot aan Scandinavië reikte zijn roem en het aantal van zijn composities is zo groot dat hij tot ’s werelds meest productieve componisten gerekend wordt, wat niet verwonderlijk is met aantallen zoals 1034 kerkcantates en 46 zettingen op het Passieverhaal.
Tijdens zijn tijd in Leipzig kwam Telemann in contact met Kuhnau, de toenmalige cantor van de Thomaskirche. Tussen deze twee was het niet altijd koek en ei, maar dat Kuhnau’s muzikale opvattingen sporen nagelaten hebben in Telemann’s werk is duidelijk. In dit programma zijn dan ook verschillende werken van deze twee Leipziger componisten opgenomen om de invloed van de oudere Kuhnau op de jongere Telemann te laten horen.

Het eerste Duyschot Concert in 2017 wordt gevuld met instrumentale muziek van Georg Philipp Telemann en Johann Kuhnau. Gerrieke bespeelt de blokfluit en de cello en Ilil de klavecimbel.

Programmatoelichting
In tegenstelling tot het huidige boegbeeld van de klassieke muziek, Johann Sebastian Bach, stond tijdgenoot Georg Philipp Telemann tijdens zijn leven zeer in aanzien. Zo was zijn salaris drie maal zo hoog als dat van Bach. Van Spanje tot aan Scandinavië reikte zijn roem en het aantal van zijn composities is zo groot dat hij tot ’s werelds meest productieve componisten gerekend wordt, wat niet verwonderlijk is met aantallen zoals 1034 kerkcantates en 46 zettingen op het Passieverhaal.
Tijdens zijn tijd in Leipzig kwam Telemann in contact met Kuhnau, de toenmalige cantor van de Thomaskirche. Tussen deze twee was het niet altijd koek en ei, maar dat Kuhnau’s muzikale opvattingen sporen nagelaten hebben in Telemann’s werk is duidelijk. In dit programma zijn dan ook verschillende werken van deze twee Leipziger componisten opgenomen om de invloed van de oudere Kuhnau op de jongere Telemann te laten horen. M Lees verder…

Eindejaarconcert: Golden Circle Ensemble zingt delen uit Messiah

Op vrijdag 30 december 2016 om 20.00 uur treedt het Golden Circle Ensemble op met delen uit de Messiah van Händel. Ook enkele carols staan op het programma. Bij enkele wordt aanwezigen gevraagd mee te zingen. De teksten zijn beschikbaar voor iedereen. Golden Circle Ensemble bestaat uit jonge mensen op weg naar het concertpodium: een sprankelend internationaal vocaal ensemble met een inspirerende betoverende klank. John Bakker, de dirigent van het Golden Circle Ensemble, heeft de muzikale leiding van de American Protestant Church in Den Haag. John is afgestudeerd als concertorganist aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

Op vrijdag 30 december 2016 om 20.00 uur treedt het Golden Circle Ensemble op met delen uit de Messiah van Händel. Ook enkele carols staan op het programma. Bij enkele wordt aanwezigen gevraagd mee te zingen. De teksten zijn beschikbaar voor iedereen. Golden Circle Ensemble bestaat uit jonge mensen op weg naar het concertpodium: een sprankelend internationaal vocaal ensemble met een inspirerende betoverende klank. John Bakker, de dirigent van het Golden Circle Ensemble, heeft de muzikale leiding van de American Protestant Church in Den Haag. John is afgestudeerd als concertorganist aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. M Lees verder…

Olga Paschenko en Jed Wentz: muziek uit de 18 eeuw

Op zaterdag 3 december (16.00 uur) treden Olga Paschenko (klavecimbel) en Jed Wentz (traverso) op in een concert met 18eeeuwse muziek. Er worden composities uitgevoerd van De Boismortier, Duphly, J.S. Bach (Sonate in e klein voor fluit en basso continuo BWV 1034, en Sonate in b klein voor fluit en obligate klavecimbel BWV 1030. En ook een bewerking door A. Marcello van het Concerto voor klavecimbel in D klein, BWV 974 van J.S. Bach.

Op zaterdag 3 december (16.00 uur) treden Olga Paschenko (klavecimbel) en Jed Wentz (traverso) op in een concert met 18eeeuwse muziek. Er worden composities uitgevoerd van De Boismortier, Duphly, J.S. Bach (Sonate in e klein voor fluit en basso continuo BWV 1034, en Sonate in b klein voor fluit en obligate klavecimbel BWV 1030. En ook een bewerking door A. Marcello van het Concerto voor klavecimbel in D klein, BWV 974 van J.S. Bach.

M Lees verder…

The Primary Sources met muziekprogramma “De Empfindsamer Salon”

De EMPFINDSAMER SALON…

Op zaterdag 5 november 2016 (16.00 uur) treedt het ensemble The Primary Sources op met een programma dat is getiteld De Empfindsamer Salon…
Met dit programma leggen zij een link tussen de overbekende canon van het klassieke repertoire en de minder bekende werken van tijdgenoten van de oude meesters. In dit specifieke programma ontdekt u de intimiteit van de letterlijke ‘kamer’muziekambiance. U luistert naar nooit eerder vertoond nieuw sentimentalisme en roerige emoties die zelden in de barokperiode voorkomen.

De EMPFINDSAMER SALON…

Op zaterdag 5 november 2016 (16.00 uur) treedt het ensemble The Primary Sources op met een programma dat is getiteld De Empfindsamer Salon…
Met dit programma leggen zij een link tussen de overbekende canon van het klassieke repertoire en de minder bekende werken van tijdgenoten van de oude meesters. In dit specifieke programma ontdekt u de intimiteit van de letterlijke ‘kamer’muziekambiance. U luistert naar nooit eerder vertoond nieuw sentimentalisme en roerige emoties die zelden in de barokperiode voorkomen. M Lees verder…