Verschillende keren stonden Rémy Baudet en Pieter-Jan Belder op het Duyschot-podium. Samen, als onderdeel van het vermaarde ensemble Musica Amphion waarvan Belder de leiding heeft (het jubileumconcert in 2008). Samen ook in januari 2008 met Pieter-Jan als klavecinist. Als solist trad Pieter-Jan in het eindejaarconcert van 2011 op, toen als fortepianist. Van de laatste kan ook nog worden vermeld dat hij een studie blokfluit heeft gedaan en als dirigent optreedt: bewijs van zijn veelzijdigheid.
Dat zij opnieuw opnieuw zijn uitgenodigd, maakt duidelijk dat het Duyschotbestuur onder de indruk is van beider musikale prestaties. In het programma waarin alleen Mozart staat geprogrammeerd, gaan zij dat opnieuw bewijzen.
Zaterdag 27 februari 2016 om 16.00 uur
Verschillende keren stonden Rémy Baudet en Pieter-Jan Belder op het Duyschot-podium. Samen, als onderdeel van het vermaarde ensemble Musica Amphion waarvan Belder de leiding heeft (het jubileumconcert in 2008). Samen ook in januari 2008 met Pieter-Jan als klavecinist. Als solist trad Pieter-Jan in het eindejaarconcert van 2011 op, toen als fortepianist. Van de laatste kan ook nog worden vermeld dat hij een studie blokfluit heeft gedaan en als dirigent optreedt: bewijs van zijn veelzijdigheid.
Dat zij opnieuw opnieuw zijn uitgenodigd, maakt duidelijk dat het Duyschotbestuur onder de indruk is van beider musikale prestaties. In het programma waarin alleen Mozart staat geprogrammeerd, gaan zij dat opnieuw bewijzen. M Lees verder…
Met een afwisselend programma zal Gerben Budding in Hendrik-Ido-Ambacht het Duyschotorgel tot klinken brengen. Het totale programma is opgenomen op pagina 2 van de Nieuwsbrief – 64. Dit vermeldt werken van Scheidt, Scheidemann, Buxtehude, Muffat en J.S. Bach. De bespeling eindigt met een improvisatie. Van J.S. Bach wordt BWV 992 uitgevoerd. Het werk is gewoonlijk op de klavecimbel te horen maar in dit geval op het orgel. Het heeft de titel: Cappricio sopra lontennanza del suo fratello dilettisimo: een capriccio over het vertrek van een geliefde broer. Een capriccio is een muziekstuk dat vrij is naar de vorm en een levendig karakter heeft. Het is een vroeg werk en vertelt mogelijk het verhaal van zijn broer Johann Jacob toen deze als hoboïst vertrok naar Zweden om daar in het leger van Karel XII dienst te doen.
Met een afwisselend programma zal Gerben Budding in Hendrik-Ido-Ambacht het Duyschotorgel tot klinken brengen. Het totale programma is opgenomen op pagina 2 van de Nieuwsbrief – 64. Dit vermeldt werken van Scheidt, Scheidemann, Buxtehude, Muffat en J.S. Bach. De bespeling eindigt met een improvisatie. Van J.S. Bach wordt BWV 992 uitgevoerd. Het werk is gewoonlijk op de klavecimbel te horen maar in dit geval op het orgel. Het heeft de titel: Cappricio sopra lontennanza del suo fratello dilettisimo: een capriccio over het vertrek van een geliefde broer. Een capriccio is een muziekstuk dat vrij is naar de vorm en een levendig karakter heeft. Het is een vroeg werk en vertelt mogelijk het verhaal van zijn broer Johann Jacob toen deze als hoboïst vertrok naar Zweden om daar in het leger van Karel XII dienst te doen. M Lees verder…
Martine Sikkenk en Nelleke ter Berg, samen Amuse-oreille vormend, speelden op woensdagavond 30 december o.m. werken van Vivaldi, Sor, Nas en Bartók. Dat deden zij, diverse instrumenten afwisselend, op een buitengewoon mooie, enthousiaste en vooral sprankelende wijze! Bij spontaan applaus tussendoor gelardeerd met uitroepen van het publiek weet je dat het goed zit. Na afloop werd er gezellig nagepraat door het duo, de burgemeester, de genodigden, bezoekers en het bestuur onder het genot van een lekker glas wijn, geleverd door Vino Amore!
Martine Sikkenk en Nelleke ter Berg, samen Amuse-oreille vormend, speelden op woensdagavond 30 december o.m. werken van Vivaldi, Sor, Nas en Bartók. Dat deden zij, diverse instrumenten afwisselend, op een buitengewoon mooie, enthousiaste en vooral sprankelende wijze! Bij spontaan applaus tussendoor gelardeerd met uitroepen van het publiek weet je dat het goed zit. Na afloop werd er gezellig nagepraat door het duo, de burgemeester, de genodigden, bezoekers en het bestuur onder het genot van een lekker glas wijn, geleverd door Vino Amore! M Lees verder…
Martine Sikkenk en Nelleke ter Berg, samen Amuse-oreille vormend, spelen op woensdagavond 30 december o.m. werken van Vivaldi, Sor, Nas en Bartók. Na het concert is er gelegenheid elkaar en de musici te ontmoeten onder het genot van een hapje en een drankje. De wijn wordt verzorgd door Vino Amore.
Amuse-oreille sluit 2015 muzikaal af!
Martine Sikkenk en Nelleke ter Berg, samen Amuse-oreille vormend, spelen op woensdagavond 30 december o.m. werken van Vivaldi, Sor, Nas en Bartók. Na het concert is er gelegenheid elkaar en de musici te ontmoeten onder het genot van een hapje en een drankje. De wijn wordt verzorgd door Vino Amore. M Lees verder…
Vorig jaar concerteerde Radio Antiqua in de serie van de Stichting Duyschot Concerten. Radio Antiqua heeft een CD uitgebracht met kostbare schatten voor viool, fagot en fluit van Telemann, Pisendel, Reichenauer, Schaffrath en Brescianello Dieupart. Deze muziek wordt letterlijk met verve nieuw leven ingeblazen! De Stichting Duyschot Concerten heeft enkele exemplaren weten te bemachtigen, deze zijn de komende concerten verkrijgbaar tegen 15 euro.
Radio Antiqua Ensemble:
Lucia Giraudo viool
Isabel Favilla fagot
Petr Hamouz cello
Giulio Quirici lute barokgitaar &
Claudio Ribeiro klavecimbel
Uitgebracht: 30 oktober 2015
Vergeten schatten van de Duitse Barok
Vorig jaar concerteerde Radio Antiqua in de serie van de Stichting Duyschot Concerten. Radio Antiqua heeft een CD uitgebracht met kostbare schatten voor viool, fagot en fluit van Telemann, Pisendel, Reichenauer, Schaffrath en Brescianello Dieupart. Deze muziek wordt letterlijk met verve nieuw leven ingeblazen! De Stichting Duyschot Concerten heeft enkele exemplaren weten te bemachtigen, deze zijn de komende concerten verkrijgbaar tegen 15 euro.
Radio Antiqua Ensemble:
Lucia Giraudo viool
Isabel Favilla fagot
Petr Hamouz cello
Giulio Quirici lute barokgitaar &
Claudio Ribeiro klavecimbel
Melody makers – Kamermuziek met een solo basinstrument
Het is zaterdag 3 oktober 2015 – een zonnige herfstdag die een mens bij voorbaat al blij maakt. Bij het betreden van de Dorpskerk voelt alles weer vertrouwd zoals in het vorige seizoen. Musici zijn druk met spelen, stemmen en koffie drinken. Wij hebben er zin in! Na de kaartverkoop en seizoenskaartverkoop (zonder goede reden er niet eentje te kopen mag u zichzelf gerust achter de oren krabben over zoveel achteloosheid) begint het concert van Giardino Musicale.
Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Sinfonia uit cantate “Die Himmel erzählen die Ehre Gottes” BWV 76
Op een dag als deze beaamt ons hart zonder morren de titel van deze cantate. Bach wist het en samen met hem verwerpen wij het geleuter van evolutionisten die beweren dat alles zo maar ontstaan is. Cantate 76, die op 6 juni 1723, de tweede zondag na Trinitatis, in de Leipziger Thomaskirche voor het eerst werd uitgevoerd, is de tweede cantate die men daar van de nieuwbenoemde Thomascantor hoorde, nadat Bach met vrouw en vijf kinderen, in twee koetsjes en vier wagens huisraad, op 23 mei was gearriveerd.
Melody makers – Kamermuziek met een solo basinstrument
Het is zaterdag 3 oktober 2015 – een zonnige herfstdag die een mens bij voorbaat al blij maakt. Bij het betreden van de Dorpskerk voelt alles weer vertrouwd zoals in het vorige seizoen. Musici zijn druk met spelen, stemmen en koffie drinken. Wij hebben er zin in! Na de kaartverkoop en seizoenskaartverkoop (zonder goede reden er niet eentje te kopen mag u zichzelf gerust achter de oren krabben over zoveel achteloosheid) begint het concert van Giardino Musicale.
Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Sinfonia uit cantate “Die Himmel erzählen die Ehre Gottes” BWV 76
Op een dag als deze beaamt ons hart zonder morren de titel van deze cantate. Bach wist het en samen met hem verwerpen wij het geleuter van evolutionisten die beweren dat alles zo maar ontstaan is. Cantate 76, die op 6 juni 1723, de tweede zondag na Trinitatis, in de Leipziger Thomaskirche voor het eerst werd uitgevoerd, is de tweede cantate die men daar van de nieuwbenoemde Thomascantor hoorde, nadat Bach met vrouw en vijf kinderen, in twee koetsjes en vier wagens huisraad, op 23 mei was gearriveerd. M Lees verder…